Terug

Historisch schip brengt Italiaanse marketingcampagne tot over de hele wereld

Een ongekend traject, waarbij de promotie van het land Italië niet in Italië zelf plaatsvindt, maar waar het rondreizende circus wereldsteden aandoet. Niet met een beursstand, maar met de prachtige, historische en bombastische Amerigo Vespucci. Het rondvarende event scoorde veel mediawaarde en viel ondanks de enorme budgetten meermaals in de prijzen bij de Best Event Awards World. Onder meer een Iconic Event Award en zilver in de Grand Prix.

Event in categorie: PR en Mediawaarde

Naam evenement: Amerigo Vespucci World Tour 2023 -2025

Opdrachtgever: Defensie Diensten / Ministierie van Defensie

Bureau: Ninetynine srl

Villaggio Italia, de ‘Meerjarige Reizende Wereldtentoonstelling’ die havens over de hele wereld aandoet om al het schoons en de uitmuntendheid van Italie in een varende tentoonstelling te laten beleven, is een project dat krachtig wordt ondersteund door minister van Defensie Guido Crosetto. Het biedt bezoekers een unieke ervaring om de Italiaanse uitmuntendheid op het gebied van kunst, keuken, design, landschappen, zaken en technologie te ontdekken. De Amerigo Vespucci, het historische en iconische marinetrainingsschip, ambassadeur van UNESCO, UNICEF en Italië, begint aan een nieuwe wereldtournee en bezoekt meer dan 30 havens in 28 landen op 5 continenten. Tijdens deze ongelooflijke reis zal het voor het eerst de traditionele trainingsactiviteiten van de officierscadetten combineren met de promotie van Italiaanse uitmuntendheid.

Doelstelling:
Het project heeft tot doel de Italiaanse uitmuntendheid op het gebied van kunst, keuken, design, landschappen, zaken en technologie te bevorderen door initiatieven en inhoud van 11 ministeries, het Ministerie van Defensie, ambassades, promotiebureaus, uitmuntende instellingen en partnerbedrijven te integreren. Het doel is om "Italië" te presenteren in een alomvattend, gratis, multimediaal en inclusief dorp dat volledig toegankelijk is, met een rijk programma aan activiteiten dat wordt versterkt door een geavanceerd wereldwijd communicatieplatform.

Concept:
Villaggio Italia verwelkomt als een soort promo-dorp, de komst van de Amerigo Vespucci in 8 havens, georganiseerd in thematische gebieden en tentoonstellingspaviljoens, met een uitgebreid programma dat is samengesteld door de hoogste Italiaanse autoriteiten en uitmuntendheid. Het biedt deelnemers een unieke kans om conferenties, lezingen, tentoonstellingen over Made in Italy bij te wonen, lounges voor zakelijke en institutionele bijeenkomsten, cinema, concerten, showcooking, meeslepende tentoonstellingen, kunst, sport, technologie, design, presentaties en bezoeken aan boord. Elke stop van het dorp wordt ingehuldigd met een openingsceremonie waarbij nationale en lokale instellingen, evenals vertegenwoordigers van prestigieuze bedrijven en internationale persoonlijkheden betrokken zijn. Het internationale publiek - bedrijven, individuen en lokale Italiaanse gemeenschappen in het buitenland - zal in contact komen met het beste van Made in Italy en meer te weten komen over de nieuwste onderzoeksresultaten, evenals innovatieve producten die zijn ontwikkeld door de meest geavanceerde bedrijven van Italië.

Effect en Impact:

  • 7900 publicaties in de media
  • 440 items op nationale en internationale televisie
  • 170.000 bezoekers wereldwijd
  • 400.000 social media volgers
  • 3 miljoen website bezoekers

 

Draai je scherm voor de beste ervaring