Terug

Apollo Tyres maakt van productlancering nieuwe Vredestein-band een merkbeleving van 3 dagen

Een productlancering, of launch event, kan zo veel meer zijn dan het lanceren van het product zelf. Dat begrepen ze bij Apollo Tyres aan de hand van D&B Eventmarketing (Daymakers Group) maar al te goed. De 250 gasten uit internationale markten beleefde niet alleen de nieuwe Vredestein-band, maar werden 3 dagen ondergedompeld in een heuse merkbeleving.

Naam evenement: Apollo Tyres: Timed to Perfection

Opdrachtgever: Apollo Tyres

Bureau: D&B Eventmarketing

Soort evenement: productlancering, brand event, relatiemarketing

Samenvatting:
Voor Apollo Tyres organiseerde D&B Eventmarketing een spectaculaire lancering van de Vredestein Ultrac Pro-band in Sevilla. Onder het thema ‘Timed to Perfection’ beleefden 250 gasten een onvergetelijk driedaags evenement waarin innovatie, beleving en perfectie centraal stonden.

Eventconcept:
D&B Eventmarketing (deel van Daymakers Group) ontwierp een evenementconcept dat naadloos aansloot bij de merkidentiteit van Vredestein: innovatief, stijlvol en krachtig. Daarbij werd gekozen voor een sterk thematisch concept, dat het merk ademde. ‘Timed to Perfection’ was de rode draad voor het concept en de merkbeleving. Perfectie en precisie kwamen dan ook zichtbaar en voelbaar terug in alle elementen van het evenement.



Gasten werden ondergedompeld in het Vredestein-gevoel met workshops, live rijervaringen en  entertainmentmomenten. Van een holografische openingsshow tot exclusieve diners en adrenalinevolle circuitactiviteiten, elke touchpoint ademde topkwaliteit en daarmee dus perfectie en precisie.

Relatiemarketing en totaalbeleving

Door het evenement persoonlijk en interactief te maken, versterkten we de band tussen Apollo Tyres en hun relaties. De driedaagse ervaring startte met een futuristische hologramshow en culmineerde in een spectaculair rooftop diner onder de sterren. De gasten ervoeren de Ultrac Pro-band op circuits en bergwegen, met activiteiten die innovatie en prestaties benadrukten. De unieke mix van spanning, luxe en stijl maakte van dit evenement een totaalbeleving. Een lijstje met hoogtepunten in die merkbeleving:

  • Spectaculaire lancering met hologram van ex-F1-coureur Giancarlo Fisichella
  • Workshops en circuitervaringen op het Circuito Monteblanco met Ferrari’s, Porsches en BMW’s
  • Luxe diners op bijzondere locaties, zoals een rooftop met operazangeres
  • Interactieve rijervaringen in een BMW-Z4 door bergachtige wegen

 

Effect en impact

"De impact was direct voelbaar. 250 gasten uit internationale markten beleefden een premium merkervaring. Hoge betrokkenheid was er tijdens het brand event, dankzij interactieve workshops en rijervaringen. Dat resulteerde in een positieve merkassociatie door een perfecte balans tussen innovatie en beleving", vatte D&B Eventmarketing het effect van dit 3-daags brand event samen.

Draai je scherm voor de beste ervaring