Terug

Brands 4.0: Events maken de cultural beliefs van bol tastbaar

Een van de meest krachtige merken in Nederland, bol.com, ging in de afgelopen maanden over naar een hernieuwde krachtige positionering: bol. Eventmanager Marjolein Waarsenburg heeft een heldere visie op de rol van live even events binnen de marcom-mix: "Live evenementen zijn simpelweg onmisbaar voor een succesvolle merkbeleving en de betrokkenheid van het publiek."

Kun je ons vertellen waar je in jouw functie als event manager bij bol. verantwoordelijk voor bent? 
"Zeker! Ik ben verantwoordelijk voor het organiseren en uitvoeren van diverse evenementen, activaties en beurzen. De scope is breed, want ik organiseer meerdere grootschalige projecten per jaar waarbij de insteek, doelgroep en aanpak flink variëren. Van A tot Z voer ik de regie uit waarbij het doel altijd zoveel mogelijk impact maken."  

En welke rol live en events daarin spelen?
"We hebben meer dan 13 miljoen actieve klanten, ruim 51.000 verkooppartners en duizenden collega’s. Voor bol is het belangrijk dat we alles en iedereen bij ons merk betrekken. Live evenementen en beurzen zijn voor ons dus buitenkansen om ons merk, onze plannen en onze duurzame ambities met de wereld te delen. Dit zijn de momenten om hét bol gevoel tijdens de evenementen op te roepen en onze cultural beliefs als ‘We are bold’ en ‘We make it happen’ tastbaar te maken voor het publiek."

Wat is volgens jou de kracht van live communicatie en marketing events?
"Live evenementen zijn simpelweg onmisbaar voor een succesvolle merkbeleving en de betrokkenheid van het publiek. In een wereld waarbij digitale interacties de boventoon voeren, bieden live evenementen de mogelijkheid om een tastbare menselijke ervaring te creëren die emotionele betrokkenheid genereert, iets wat online interacties vaak moeilijk kunnen evenaren. Daarnaast is het de uitgelezen kans om in gesprek te gaan met het publiek waardoor we reacties kunnen peilen, vragen beantwoorden en bijdragen aan een gevoel van betrokkenheid en verbondenheid dat zo waardevol is."

Hebben events nog een rol bij de re'naming' van bol.com naar bol.?
"In oktober zijn we van start gegaan met het toepassen van het nieuwe logo en huisstijl in de eigen middelen zoals website, app en campagnes. De visuele stijl is subtiel aangepast wat je kan terugzien in de meer speelsheid in de typografie, fotografie en een uitbreiding in het kleurgebruik. Ook bij events heeft dit geleid tot een nieuwe look & feel."

 


Ben jij al onderdeel van de internationale community van marketeers en communicatieprofessionals die live en evetns inzetten binnen hun marcom-mix?

Draai je scherm voor de beste ervaring