Terug

Gouden Giraffe Beursdeelname: TIO Business School wint met slim standconcept

Geen hostessessen, maar studenten. Een complete app rondom de stand. Een opvallend groene groen bank als middelpunt en vele tientallen super effectieve afspraken. Deze onderdelen maakten van de beursdeelname van TIO Business School aan de Studiekeuze- en onderwijsbeurzen de winnaar van de Gouden Giraffe Beursdeelname.

Naam event: Studiekeuze- en onderwijsbeurzen 
Datum Event: 29-9-2023 tot 9-12-2023
Opdrachtgever: TIO Business School
Organisator Beurs: OGZ



Dear international visitor,

Did you find this article via our LinkedIn? Welldone and welcome on our Dutch platform within the NEXTLIVE.COMMUNITY. Do you know there is a German platform as well?

For now: if you want to see the case video, please scroll down in this article. Do you want to read the whole article in your own language, please use the translate option in your browser.


 

Omschrijving: ORGANISATIE GROEP ZUID
Servicegericht, dynamisch en enthousiast, dat is OGZ! OGZ is een onafhankelijk organisatie bureau dat zelfstandig vakbeurzen en congressen ontwikkelt en organiseert. In de afgelopen 28 jaar is OGZ uitgegroeid tot een vaste waarde in het Nederlandse beurzenlandschap en daarbuiten. Gevestigd in regio Eindhoven werkt OGZ iedere dag vol passie en plezier om van elke productie samen een groot succes te maken.

Korte omschrijving evenement:

Op de Onderwijsbeurs Zuid (NH Koningshof Veldhoven), Noordoost (IJsselhallen Zwolle) en de Studiekeuzebeurs Midden (Jaarbeurs Utrecht) & Studiekeuzebeurs West (Ahoy Rotterdam) vinden jaarlijks beurzen plaats gefocust op de middelbare school leerlingen richting hun studiekeuze. Hier staan tal van opleiders die hun opleidingen presenteren en de leerlingen helpen rondom de stand, in gesprek, met de studiekeuze! Tio Business School is hier een van, met een waanzinnig grote stand (48m2)! Het is een volledig fysiek event met tevens workshops/lezingen. 

Locatie evenement: NH Koningshof Veldhoven, IJsselhallen Zwolle, Jaarbeurs Utrecht en Ahoy Rotterdam

Aantal personen: 100% fysiek. Zuid 20.000+ bezoekers, Noordoost 18.000+, Midden 23.000+ en West een kleine 14.000 bezoekers.

Wat was de hoofddoelstelling van het evenement?

De hoofddoelstelling is het informeren van de leerlingen die opzoek zijn naar een vervolgopleiding. Dit door middel van verschillende stands, workshops en lezingen. Via een persoonlijke plattegrond komen zij bij hun interessegebieden en dus de juiste opleiders uit.

Doelgroep en omschrijf de doelgroep

Leerlingen van de middelbare school, oftewel de studiekiezers. Voorlaatste- en laatstejaars vmbo voor een Mbo opleiding en voorlaatste- en laatstejaars havo/vwo voor een Hbo opleiding. Indirect ook de doelgroep ouder, welke de (jonge) leerlingen helpen bij hun studiekeuze.
 

Wat waren de eventuele subdoelstellingen?

De subdoelstelling, is voor Tio, naamsbekendheid. Naast dat je potentiele studenten werft wil je ook je naamsbekendheid vergroten. Dit doet Tio door een hoge 48m2 stand die opvallend is door veel schermen, muziek en een groot team.

Waarom is er – op basis van de doelstellingen - voor gekozen om een evenement te organiseren? Hoe past dit in de strategie van de organisatie? Hoe ondersteunt het deelnemertraject (voor-tijdens-na) de doelstellingen?

Tio neemt deel aan de studiekeuze- en onderwijsbeurzen omdat de doelgroep hier is. De bezoekersaantallen die ik eerder heb benoemd is potentieel Tio student, dus Tio moet hieraan deelnemen m.i., de deelnemers ontvangen voorafgaand nieuwsbrieven met een Tio advertentie. Tijdens de beurs zien zij Tio op de stand, tijdens de seminar, op x-banner/roll up en in de beurscatalogus met een paginagrootte advertentie. Na de beurs komt Tio voorbij op socials en in de aftermovie, maar stuurt Tio hun leads ook mailings. 

Beschrijf het concept en hoe dit aansloot bij de doelstelling en de doelgroep. Benoem specifiek hoe het concept doorgevoerd is, hoe het naar de deelnemer experience vertaald is. En beschrijf welk innovatieve/creatieve aspecten gebruikt zijn om het effect van het event te vergroten

Het concept van de stand van Tio is informeel, visueel en gastvrij. Door middel van een open houding gecombineerd met uitnodigend meubilair (zitjes en een ruime open bank) voelt de stand uitnodigend aan. Door middel van 4 verticale schermen met korte en bondige visuele triggers én 1 groot horizontaal scherm ook direct informerend op een leuke/jeugdige manier. Er is hier goed gekeken naar de doelgroep/Experience. Door middel van met veel Visuals te werken. Ook veel jeugdig 'personeel' met informele houding (lees: studenten). 

Wat was het concrete resultaat van het evenement?
Informeren is behaald. In de 3 jaar dat ik, Alex, de beurzen draai is 3x het aantal leads verhoogt. Op de beurs zelf is ook jaarlijks een bezoekersaantal stijging. Dit is gemeten door Summit (een registratie/leadapp). Subdoelstelling is indirect ook behaald, want landelijk gezien is de naamsbekendheid van Tio gestegen. Tio is naast de grote stand op de studiekeuze- en onderwijsbeurzen ook (groot)sponsor en daardoor extra zichtbaar (op het ticket, op de plattegrond, roll ups/x-banners, flyering, achterwanden, seminars etc.). 

Waarom is er op basis van de doelstellingen gekozen voor dit type evenement:

Omwille van dat de doelgroep in grote getalen daar aanwezig is

Hoe past dit in de strategie van de organisatie?

Goed - informeren, zichtbaar zijn, naar de doelgroep toe komen

Data

Deze worden in een flow meegenomen met als uiteindelijke doel een deelname aan een live event op een van onze vestigingen. Toegevoegde waarde is dat we hen na een beurs/stand bezoek kunnen en mogen benaderen.

Op welke beurstitel vond jouw deelname plaats?

Studiekeuze- en onderwijsbeurzen 

Wat hebben jullie gedaan om te zorgen dat de bezoeker bij jullie stand/beursdeelname stopt en niet bij je buurman/buurvrouw?

Grote schermen (4 verticale en 1 hele grote horizontale), muziek welke past bij de doelgroep, een mooie open houding/lounge bank en zitjes welke uitnodigend zijn. Maar bovenal: een groot en enthousiast team welke niet zit/niet hangt en niet in de afwachtstand staat  

 



Deze gouden partners maakten de Gouden Giraffe Event Awards 2024 mogelijk:




 

Draai je scherm voor de beste ervaring