Met als hoofdthema "Brands 4.0: Van nu naar de toekomst" vindt op 21 november 2024 het tweede NEXTLIVE.FESTIVAL voor marketing- en eventplanners plaats in RMCC Wiesbaden. Het kennisfestival ontvangt vele honderden marketing- en communicatieprofessionals die allemaal naar huis gaan met nieuwe kennis, netwerk, inspiratie en noviteiten. Kunstmatige intelligentie en duurzaamheid zijn de drijvende krachten achter de maatschappelijke verandering en spelen daarom ook een centrale rol in het festivalprogramma. Andere thema's dit jaar zijn "Branded Entertainment: Impact voor merkbelevingen", "Sport & Eventmarketing in het jaar van de UEFA Euro" en "De grote generatiekloof: Evenementen van en voor Generatie Z".
Op meer dan 3.000 m² evenementenoppervlak verwelkomt het NEXTLIVE.FESTIVAL dit jaar bezoekers in een exclusieveConference Stage voor strategische corporate marketing- en eventplanners, een Mainstage op de festivalvloer, vier thematische Side-Stages, een Experience Area met creatieve marketing- en eventoplossingen, een Founders' Corner met start-ups, een Workshop- en Recharge Space en een "Learn From The Best" Expo met internationaal bekroonde marketing- en event-showcases.
Review NEXTLIVE.FESTIVAL 2023:
Robert Sarcevic, Vice President Communication Services bij Siemens was bij de eerste editie aanwezig: "Een echt geslaagd evenement met veel interessante lezingen, presentaties en gesprekken met briljante en inspirerende mensen."
Kennis, inspiratie en netwerk
Het NEXTLIVE.FESTIVAL richt zich op de community van marketing- en eventplanners van merken en bedrijven, uit overheidsinstellingen en andere organisaties die in het kader van hun marketing- en bedrijfscommunicatie live-evenementen en experience marketing inzetten. Kennisoverdracht, inspiratie en netwerken staan daarbij centraal. “Binnen ons concept garanderen we toegevoegde waarde voor de bezoeker. Je kunt met ons ruime aanbod van kennis, inspiratie en noviteiten volledig je eigen programma samenstellen.”
Review NEXTLIVE.FESTIVAL 2023:
Christian Schaalo, Marktstrategie und Branchenkommunikation bei Deutsche Bahn AG, vat samen waar de meerwaarde vorige editie zat: "Super, wat hier op de been is gezet: Het eerste NEXTLIVE.FESTIVAL was een geslaagde start. Ik vond de diversiteit aan thema's erg goed en ik kon belangrijke impulsen voor komende projecten meenemen."
"Op zoek naar een nieuwe thuisbasis voor het NEXTLIVE.FESTIVAL was het voor ons belangrijk om een duurzame evenementlocatie te vinden die voor zo veel mogelijk bezoekers goed bereikbaar is", aldus Robin van Leeuwen, COO bij NEXTLIVE. "De infrastructuur en de optimale ligging in het hart van Duitsland en in de regio Frankfurt maken Wiesbaden tot de ideale locatie voor ons marketing- en evenementenfestival. Het RMCC is door zijn trendy stijl, de hoge duurzaamheidsstandaarden en de tijdgeest een van de meest innovatieve congrescentra van Europa. Zij zijn dan ook de ideale partner om samen van het NEXTLIVE.FESTIVAL de hotspot te maken voor events in de marcom-mix."
Jaarlijkse hotspot
Christiane Seelgen van Wiesbaden Congress & Marketing, de beheerder van het RMCC Wiesbaden: "Als evenementenbestemming en locatiepartner kijken we uit naar de tweede editie van het NEXTLIVE.FESTIVAL met nieuwe en bestaande partners, coole thema's en bezoekers uit binnen- en buitenland. We zijn trots om samen met het NEXTLIVE team dit innovatieve format op de lange termijn hier in Wiesbaden te vestigen en tot de jaarlijkse hotspot voor marketing- en eventplanners te maken."
NEXTLIVE.FESTIVAL wil bewust inzetten op uitwisseling tussen de verschillende generaties en zal hiervoor in de toekomst intensiever samenwerken met onderwijsinstellingen en universiteiten om de jongere generatie proactief te betrekken bij de vormgeving van de toekomst. "Daarnaast hebben we met Sarah Lange een Youth Ambassador in het team geïntegreerd: zij zal in de toekomst aanspreekpunt zijn voor studenten en afgestudeerden", zegt Hans Schriever, oprichter van NEXTLIVE.FESTIVAL en initiatiefnemer van het evenement in Wiesbaden. "Ik ben vooral blij dat we in november onder andere een wetenschappelijk adviesorgaan zullen voorstellen dat van hoog niveau zal zijn. Op deze manier kunnen we eventplanners aan opdrachtgeverszijde en eventdocenten uit de wetenschap sterker met elkaar verbinden om samen de verandering te stimuleren en de toekomst vorm te geven."
Review NEXTLIVE.FESTIVAL 2023:
Markus Karl Bolle (Foto), Duurzaamheidsfunctionaris Live Experience, Volkswagen AG: “Ik keerde terug naar het bureau met een koffer vol inspiratie. :Live is voortdurend in verandering en het NEXTLIVE.FESTIVAL heeft dit interdisciplinair ingestoken. Bedankt voor de mooie inzichten.”
>> BUY YOUR TICKETS NOW (2 for 1): 129,00 Festival Pass / 599,- Conference Pass
EXTRA: Wiesbaden famtrip voor planners
Voor het NEXTLIVE.FESTIVAL 2024 in Wiesbaden worden opnieuw internationale evenementenplanners verwacht. Zo hebben al delegaties uit Turkije, Slovenië, Oostenrijk, België, Nederland en Groot-Brittannië toegezegd. Dit jaar willen de organisatoren de dag voor het festival (20 november) in samenwerking met Convention Wiesbaden en het Hyatt Regency een side-event organiseren dat 's avonds met een exclusief netwerkdiner zijn eerste hoogtepunt vindt. Daarnaast zal er dit jaar de première zijn van de NEXTLIVE.AFTERSHOW. Ook Nederlandse en Belgische planners zijn meer dan welkom. >> Aanmelden voor het side event? hans.schriever@nextlive.community
Review NEXTLIVE.FESTIVAL 2023:
Colja M. Dams, CEO, VOK DAMS worldwide: “Er is moed voor nodig om een nieuwe conferentie voor de evenementenbranche te creëren. NEXTLIVE kende een succesvolle start.”
“We waren erg blij met de spannende uitwisseling over de ontroerende onderwerpen van onze tijd: duurzaamheid en digitalisering. In 2024 is VOK DAMS er weer.”