Terug

Opdrachten worden steeds complexer. Daar moet je op anticiperen.

Het duidt op het steeds verder door ontwikkelen van de wereld van live communicatie en experience marketing: het samengaan van bureaus met verschillende expertise, internationalisering en andere krachtenbundelingen. De insteek is dan kraakhelder: 1+1=3. Het samensmelten van Capital C en Verwiel – the creative agency is echter een perfect voorbeeld van 1+1=2, omdat hier twee creatief-strategen samenkomen en er zo een zeer krachtige marktpositie ontstaat. “Wij willen creatief-strategisch langdurig partner zijn van een opdrachtgever om zo samen de steeds complexere opdrachten vorm en invulling te geven.”

Dat Charlotte Fontaine (Capital C) en Diederik Verwiel (Verwiel – the creative agency) elkaar al door en door kennen, na vele jaren te hebben samengewerkt, bleek de basis voor een dergelijke samensmelting. Zeker als het gaat om twee creatief-strategen, moet je wel min of meer op een zelfde manier naar het vak van LIVE kijken. “Wij hebben hetzelfde event DNA, maar wel met een andere kijk. Dus kunnen we elkaar en onze opdrachtgevers volop uitdagen en zijn we klaar voor de vraag die nu en in de toekomst bij ons neer wordt gelegd.”

Het is de aftrap van een mooi gesprek met twee gepassioneerde eventprofessionals. “Wij werken beiden al enige tijd voor een bepaald ‘soort opdrachtgevers’: we werken allebei namelijk voor grotere corporates op C-level, waar live en events op een strategische wijze onderdeel zijn van de marcom-mix. Allebei kunnen we ons met recht creatief-strategen noemen en kunnen we dus mee in deze complexe opdrachten. Op het niveau van onze opdrachtgevers uit zich dat bijvoorbeeld door binnen de samenwerkingen mee te kunnen bewegen en in te spelen op het feit dat er bij dergelijke bedrijven en merken in een project veel kan veranderen. Daarbij zien wij een vlekkeloze uitvoer als vanzelfsprekend, de basis van ons vak.”

Eventbureau? Live communicatie
De twee hechten minder waarde aan wat de titel zou moeten zijn van Verwiel – the creative agency, de vlag waar beide bureaus nu onder vallen. “Of wij over 5 jaar nog een eventbureau zijn? Dat denk ik niet, want ook nu al begeven we ons op het speelveld van live communicatie, waarbij we wel altijd vanuit events redeneren. Met een team van 4 vaste medewerkers en een enorme schil aan freelancers en partnerleveranciers kunnen we dus niet alleen strategisch mee in de opdracht, maar het ook zelf perfect uitvoeren. Wij zien daarbij onze vaste leveranciers echt als partner en maken dus ook volop gebruik van de ervaring en expertise van deze experts.”

1+1 = heel veel waard
De vraag blijft natuurlijk wel: waarom deze samensmelting, want met bovenstaande uiteenzetting heb je toch ook los van elkaar een krachtige propositie voor die specifieke groep opdrachtgevers? “Het heeft alles te maken met het steeds complexer worden van opdrachten. Steeds meer C-level opdrachtgevers zien de kracht van live en events binnen de mix, maar dan moet je als bureau wel continuïteit en flexibiliteit kunnen bieden en waarborgen. In dat daglicht is onze samensmelting ontzettend logisch. Met dit sterke team kunnen we vol gaan inzetten op langdurige partnerships met merken en bedrijven om binnen hun strategische en complexe opdrachten continuïteit, duurzaamheid, creativiteit en meerwaarde te bieden. Dan is 1 + 1 misschien wel 2, maar dat is heel veel waard.”

Vanaf 1 juli zijn beide partners in deze nieuwe samenstelling actief, vooralsnog onder de vlag van Verwiel - the creative agency. In het najaar wordt de naam van de nieuwe organisatie bekendgemaakt.

Draai je scherm voor de beste ervaring