Terug

NEXTLIVE: dé community voor marketeers en communicatieprofessionals die live en events strategisch inzetten

Welkom op het gloednieuwe platform voor marketeers en communicatieprofessionals die live, events en experience inzetten binnen hun strategische marketing- en communicatiemix. Een hele mond vol voor de nieuwe community waar marcom-specialisten inspiratie, kennis en netwerk opdoen om hun NEXTLIVE project nog beter, impactvoller en krachtiger te maken.

29 mei 2024 was de dag, dat de Gouden Giraffe Event Awards 2024 werden uitgereikt in het NBC Congrescentrum in Nieuwegein. “Voor alle deelnemers weer een bijzondere dag en samen vierden wij het vak met het beste van het beste. En ook voor ons als organisatoren van de Gouden Giraffe Event Awards was dit een hele bijzondere dag, waarbij vandaag 30 mei 2024 daar nog een schep bovenop doet, want vandaag lanceren wij NEXTLIVE, het platform voor opdrachtgevers van Events in Nederland” zegt Sjoerd Weikamp, Co-Founder van NEXTLIVE.

Sjoerd Weikamp en Robin van Leeuwen waren bijna 15 jaar de gezichten achter Eventbranche.nl. 2019, vlak voor de corona crises lanceerden zij samen met de Duitse eventprof Hans Schriever NEXTLIVE, een platform voor de Corporate Marketing en Event-Community, dus voor bedrijven, merken en organisaties, die Live Events en Brand Experiences strategisch inzetten binnen hun marcom-mix.

“NEXTLIVE is een platform voor opdrachtgevers van events en werd in eerste instantie in Duitsland gelanceerd, immers de grootste en meest impactvolle eventindustrie van Europa, wereldwijd zelfs op nummer 3. Om in de toekomst nog meer focus te kunnen geven aan juist die impactvolle community van opdrachtgevers van events, hebben wij Eventbranche.nl en EvenementOrganiseren.nl inmiddels verkocht aan onze collega's van Events.nl en introduceren wij nu NEXTLIVE ook in Nederland”, aldus Sjoerd Weikamp, Co-Founder van NEXTIVE.

NEXTLIVE: connecting people and brands

“Mensen en merken aan elkaar verbinden, door kennis te delen, gebaseerd op Content, Events en Education, dat is waar NEXTLIVE voor staat. Onze eigen events staan daarbij centraal. In Duitsland heeft NEXTLIVE vorig jaar al het NEXTLIVE.FESTIVAL geïntroduceerd: een kennis festival voor Corporate Event Planners” verteld Hans Schriever, de drijvende kracht en het gezicht achter NEXTLIVE in Duitsland. Bij de première van het NEXTLIVE.FESTIVAL in Wiesbaden waren marketing en event budget-beslissers van merken en bedrijven zoals: Deutsche Bahn, Samsung, NIO, Skoda, Volkswagen, Siemens, R+V Verzekeringen, Hager Group, Fraport en de Duitse Volksbank te gast. “Dit jaar gaan we met het NEXTLIVE.FESTIVAL in Wiesbaden een eerste stap zetten voor de doorontwikkeling tot een internationale hotspot voor marketing en event planners. TUED, de Turkse Event Community heeft hun deelname al bevestigd even als de BEIC, de internationale Business Event Industry Club, die met een afvaardiging van internationale Event planners naar het NEXTLIVE.FESTIVAL in Wiesbaden zal komen. Toonaangevende bureaus zoals VOK DAMS worldwide, Bavaria Entertainment, de JOKE Event AG en drpG uit Groot Brittannië zijn weer mede van de partij, even als een aantal leading event suppliers uit Nederland en Duitsland. En ook de wetenschap hebben we inmiddels aan het platform voor de Marketing en Event Community weten de binden”, vertelt NEXTLIVE Founder Hans Schriever.

NEXTLIVE.EVENTS in Nederland: meet the corporate community

Think global, act local: In Nederland zal NEXTLIVE ook met een aantal events vertegenwoordigd zijn. “Zo gaan we de Gouden Giraffe Event Awards omtoveren naar de NEXTLIVE.AWARDS, waarbij de iconische Gouden Giraffe nog altijd dé prijs blijft, die we gaan uitreiken voor de meest succesvolle en inspirerende eventcases van Nederland. Het netwerkevent op het strand van Scheveningen, de Beach Branche Barbecue wordt omgetoverd naar de NEXTLIVE.SPRINGBREAK, hier willen we vanaf 2025 vooral de Nederlandse eventplanners verbinden aan de internationale community van opdrachtgevers van events en daarbij naast de gevestigde orde juist ook de focus hebben op GenY, GenZ en GenAlpha, die over max. 3-5 jaar de Eventindustrie binnen zal komen. En het kennis format The Next Event wordt in toekomst het NEXTLIVE.FESTIVAL NEDERLAND”, aldus Co-Founder en NEXTLIVE hoofd redacteur Sjoerd Weikamp.

Onderweg naar morgen: ‘from underdog to hotspot’

NEXTLIVE komt daarbij niet uit de lucht vallen. Al in 2017 vonden Hans Schriever, Robin van Leeuwen en Sjoerd Weikamp elkaar, om samen de eerste plannen uit te werken. Stap voor stap kwam de wind vol in de zeilen. “Met onder meer het HOLLAND PAVILLON op de vakbeurs voor Events, BOE INTERNATIONAL, hebben we eerste stappen gezet, dit paviljoen werd in 2019 dan het NEXTLIVE.PAVILLON on BOE, een internationaal paviljoen met content en kennis uit heel Europa en de eerste meet-up met het merk NEXTLIVE. Het digitale format NEXTLIVE.TV on the road to BOEred, een compleet contentformat voor de vakbeurs BOE in de corona-tijd, zorgde mede ervoor, dat BOE ook in tijden zonder live events digitaal zichtbaar en in contact bleef met haar doelgroep.

NEXTLIVE @ OMR: where digital innovations meet live impact

En op het legendarische OMR Festival in Hamburg, met jaarlijks ruim 70.000 bezoekers immers het meest impact volle marketing festival in Europa, hebben we NEXTLIVE.TV inspired by GROHE X, een format dat we samen met het sanitair merk GROHE speciaal voor OMR hebben ontwikkeld, een eigen stage op OMR gehad. Daarbij waren wij met NEXTLIVE het verbindende element tussen de Digitale Marketing en Live Marketing“, verteld NEXTLIVE Co-Founder Robin van Leeuwen.

Coming up next:

Om alvast een doorkijkje te geven in de data en events van NEXTLIVE dit jaar, hier een eerste overzicht voor de volgende events.

  • 29 Mei 2024: Gouden Giraffe Event Awards

De toekomstige NEXTLIVE.AWARDS werden dit jaar uitgereikt op 29 Mei 2024 in het NBC Congrescentrum in Nieuwegein.

  • 1 Juli 2024: Beach Branche BBQ

De toekomstige NEXTLIVE.SPRINGBREAK vindt dit jaar plaats op 1 Juli 2024 in de Manta Beach Club in Scheveningen. De eerste 350 bezoekers staan al ingeschreven en er zullen ook dit jaar weer internationale eventprofessionals aanwezig zijn uit diverse landen.

  • 21 November 2024: NEXTLIVE.FESTIVAL Duitsland

Een marketing en event festival voor opdrachtgevers van events uit heel Duitsland, waarbij ook steeds meer internationale planners en experts betrokken zullen zijn: dit jaar uit o.a. Slovenië, Turkije, Zwitserland, Oostenrijk, Italië en Hongarije. Dus opgelet, event plannend Nederland: kom gerust even kijken in Duitsland en experts, wees welkom in het programma van het NEXTLIVE.FESTIVAL in RMCC Wiesbaden.

“Brand 4.0: From now to the future” - dat is het thema van het NEXTLIVE.FESTIVAL 2024 in RMCC Wiesbaden: 5 thema-stages, een Conference Stage voor C-Level, een Learn from the Best Expo met toonaangevende showcases uit heel Europa, een Start-up en Founders Corner met innovatieve nieuwkomers, een Experience Area vol met inspirerende ideen voor jouw ‘next live events’ en een Workshop en Recharge Space bieden jou en jouw team content, inspiratie en impact. En mis zeker niet de NEXTLIVE.AFTERSHOW Party inspired by Bavaria Entertainment: het ultieme netwerk moment met internationale collega’s en opdrachtgevers van events.

  • 15 Januari 2025: NEXTLIVE.FESTIVAL in Nederland

Het voormalige format The Next Event wordt de kick-off van het eventjaar 2025 en tegelijkertijd het startpunt van het NEXTLIVE.FESTIVAL in Nederland: opdrachtgevers en experts uit de Nederlandse event industrie delen kennis en inspiratie rondom marketing en events. Het netwerk en kennis-moment voor marketing en event professionals uit de Nederlandse markt.

>> Volg ons vanaf nu ook op LinkedIn waar internationale opdrachtgevers samen komen

Meer informatie over NEXTLIVE, het internationale platform voor de Corporate Marketing en Event Community, vindt je online op: www.nextlive.community Voor vragen kun je ook direct bij ons terecht.

  • NEXTLIVE Hotline Nederland: T: +31 314 361060
  • NEXTLIVE Hotline Duitsland: T: +49 211 749 56789

 


Ben jij al onderdeel van de internationale community van marketeers en communicatieprofessionals die live en evetns inzetten binnen hun marcom-mix?

Draai je scherm voor de beste ervaring