Terug

Beste beursstand concept ter wereld: paviljoen als hoogtepunt van Andalusië campagne

In de aanloop naar de Gouden Giraffe Event Awards 2025 kijken we per categorie naar het beste voorbeeld vanuit de Best Event Awards World. Dit keer de beste beursdeelname ter wereld: de internationale reclamecampagne "Andalusian Crush" werd tot leven gebracht in een interactief technologisch paviljoen van 7000 m², ontworpen om records te breken op het gebied van Business to Business-verbindingen tijdens toerismebeurs FITUR 2024.

Een mooiere aanleiding om jouw beste beursdeelname in te schrijven voor de Gouden Giraffe Event Awards 2025 is er natuurlijk niet, want dit was de winnaar van de categorie FAIR tijdens de Best Event Awards World 2024:

  • Naam Beurs: FITUR 2024
  • Naam Beursdeelname: ANDALUSIAN CRUSH
  • Land: Spanje
  • Opdrachtgever: Andalusian Tourism
  • Bureau: Grupo Absolute y beon.Wolrdwide
  • Jaar: 2024


Het doel van "Andalusian Crush" op FITUR 2024, 's werelds meest prestigieuze internationale toerismebeurs, was om het hoogste aantal verbindingen en zakelijke kansen in de B2B-sector te genereren. Hierbij werd de Spaanse regio Andalusië gepositioneerd als een innovatieve en duurzame bestemming. Door middel van meeslepende ervaringen en geavanceerde technologieën werden deelnemers aangemoedigd om de nieuwste regionale toeristische aanbiedingen en producten te ontdekken, waardoor commerciële relaties werden bevorderd.

Het evenement versterkte het merkimago van Andalusië als een bestemming die traditie combineert met baanbrekende innovatie. Toerismeprofessionals, de primaire doelgroep, legden contact met belangrijke bedrijven in de sector om strategische partnerschappen te bevorderen. Het doel was om het merkimago van het Andalusische toerisme te herpositioneren, het te presenteren als modern en competitief, zodat professionals Andalusië prioriteit geven in hun toekomstige commerciële beslissingen en aanbevelingen.

Internationale reclamecampagne
De creatieve uitdaging was om af te stappen van het traditionele concept dat de Spaanse regio Andalusië in eerdere edities op FITUR had gehanteerd, door een innovatieve en disruptieve aanpak te presenteren. De internationale reclamecampagne markeerde een gedurfde verschuiving, waarbij de uitdaging was om deze uit te voeren in een stand van 7000 m² die Andalusische traditie combineerde met geavanceerde technologie, waardoor een avontuurlijke, gedurfde ruimte ontstond.

Dit paviljoen was een dynamische omgeving, ontworpen om B2B-verbindingen binnen de toeristische sector te stimuleren. Er werden 12 interactieve technologieën ingezet, waaronder Artificial Intelligence (AI), Augmented en Mixed Reality, gezichtsherkenning, RFID en Big Data. Een systeem van 30 camera's registreerde meer dan 2,7 miljoen emotionele reacties, terwijl slimme polsbanden de ervaring personaliseerden voor meer dan 10.000 deelnemers aan meeslepende activiteiten.

>> INSCHRIJVEN MET JOUW BESTE EVENTCASE

Inschrijven voor de Gouden Giraffe Event Awards met jouw allerbeste event van 2024 is vanaf vandaag mogelijk, via www.gouden-giraffe.nl Bij een inschrijving hoort ook een publicatie van jouw case op NEXTLIVE.nl én twee tickets voor de dag van de awards op 27 mei in Brabanthallen Den Bosch.

>> INSCHRIJVEN MET JOUW BESTE EVENTCASE

Draai je scherm voor de beste ervaring