Terug

Brand epxerience directeur Heineken Brasil: onze brand events vertellen een verhaal en bereiken een climax

Guilherme Bailão is directeur Brand Experience & Sponsorship bij Heineken Group – Brazilië en daarmee verantwoordelijk voor de activering van het gehele portfolio (Heineken, Amstel, Lagunitas, Tiger, Devassa, anderen). Dit jaar is hij de juryvoorzitter van de BEA World Awards. NEXTLIVE sprak Guilherme over zijn voorzitterschap bij BEA en zijn brand experience rol bij Heineken: "Brand experiences and sponsorships are some of the main tools for brand building."

Bailão wordt erkend als een van de de meest invloedrijke sprekers in de activatie- en merkbelevingsmarkt. Dit jaar is hij voor het eerste juryvoorzitter van de BEA World Awards. “Ik respecteer, bewonder en pleit voor creativiteit en ik ben volledig toegewijd aan het bevorderen van emoties door middel van merkbelevingsinitiatieven”, aldus de directeur Brand Experience & Sponsorship bij Heineken Group Brasil.

Je hebt een agency-achtergrond. Welke belangrijke 'bureau' lessen/ervaringen heb je meegenomen naar Heineken Brasil?

"Ik geloof dat de belangrijkste lessen te maken hebben met projectmanagement en creativiteit. Wat projectmanagement betreft, benadruk ik de kennis over de timing van de ontwikkelingsfasen die een project moet doorlopen en hoe dat mits goed gepland, bijdraagt aan het creatieve proces. Tijdens mijn werk in de agency-markt had ik de kans gehad om met verschillende merken en uit verschillende segmenten te werken, waardoor ik een interessante referentielijst heb opgebouwd die me vandaag de dag veel helpt in het creatieve proces met mijn team en onze partnerbureaus."


Met Heineken F1 Experience won Heineken Brasil ooit een Best Event Award World
 

Wat zijn de belangrijkste elementen in een succesvolle Heineken brand experience?

"We hebben de mentaliteit dat we emoties bij consumenten moeten bevorderen en aanwakkeren, dus onze activaties hebben altijd een sterke storytelling, toewerkend naar een heuse climax. Zo kunnen we voor consumenten met onze brand experiences memorabel zijn."

Wat verandert er voor Heineken op het gebied van live, events en experiences in de MarCom-mix?

"We zijn ons ervan bewust dat brand experiences en sponsorships enkele van de belangrijkste tools zijn voor brand building, het creëren van betekenisvolle en onderscheidende ervaringen voor de merken."

Wat is het belang van de BEA World Awards?

"De BEA World Awards zijn uiterst belangrijk voor de ontwikkeling van de markt als geheel, omdat ze professionals en het werk van bureaus en leveranciers erkennen. Het is ook een kans voor kennisuitwisseling en netwerken, het genereren van business en leren."

Wat is voor jou een prijswinnende case?

"Een winnende case is er een die innoveert in de manier waarop een product of merk wordt gepresenteerd en verder gaat dan de fysieke ruimte van het evenement of de actie, inhoud wordt en PR genereert."



Inschrijven voor de BEA World Awards 2024 met jouw beste event, kan nog tot en met 30 september 18.00 uur:

Draai je scherm voor de beste ervaring