Terug

Brand experience Porsche: het gevoel van het waarmaken van een droom

Porsche driven by Dreams': "De plaats die wij als merk willen innemen in de harten en hoofden van onze fans zou beschreven moeten worden door het gevoel van het waarmaken van een droom" zegt Deniz Keskin, Hoofd Brand Management en Partnerships bij Porsche.

Met 'The Art of Dreams' lanceerde Porsche vorig jaar een wereldwijde reeks Brand Experiences in kunst en design om op een nieuwe en duurzame manier in contact te komen met de creatieve gemeenschap.

Porsche spreekt de creatieve gemeenschap aan met meeslepende merkervaringen.Immersieve ervaringen die het motief van dromen vanuit verschillende conceptuele invalshoeken verkennen, bieden het publiek positieve inspiratie en optimisme. Door middel van culturele betrokkenheid draagt Porsche bij aan de opbouw van levendige gemeenschappen en leefbare toekomstige samenlevingen.



Porsche The Art of Dreams: interactieve kunstinstallaties

In oktober 2021 lanceerde Porsche 'The Art of Dreams' - een reeks interactieve kunstinstallaties in grote steden. Een werk van de Franse kunstenaar Cyril Lancelin gaf de aftrap in Parijs. Zijn installatie 'Remember your dreams' met gigantische luchtgevulde elementen werd later ook tentoongesteld in Singapore. In juni 2022 volgde de installatie 'Everywhereness' van Ruby Barber (Studio Mary Lennox, Berlijn) op de Milan Design Week. Dit botanische kunstwerk met een labyrint van wilde rozen en een Porsche 911 S 2.4 uit 1972 onderzocht de relatie tussen natuur, door mensen gemaakte ruimtes en technologie.



Robert Ader, Chief Marketing Officer (CMO) bij Porsche: "Porsche staat voor het waarmaken van dromen. Met het initiatief 'The Art of Dreams' willen we mensen inspireren om te dromen."


Foto: Robert Ader, Chief Marketing Officer bij Porsche, voor het kunstwerk van Chris Labrooy.

Dream Big: hommage aan de dromen van de kindertijd
Porsche en het wereldwijde bureau voor evenementen en live-marketing VOK DAMS hebben samen met de gerenommeerde kunstenaar Chris Labrooy een bijzondere kunstinstallatie gecreëerd.


Chris Labrooy studeerde productdesign aan het gerenommeerde Royal College of Art in Londen. Na zijn masteropleiding werd de Schot aangetrokken tot de digitale wereld. Hij combineerde zijn kennis van echte objecten met een toenemende fascinatie voor het surrealistische. In veel van zijn 3D-werken zijn klassieke Porsche 911's te zien, zowel in dromerige woestijnlandschappen als in flamingovorm bij het zwembad thuis. In 2021, als onderdeel van het jubileum '20 jaar Porsche in China', bracht Labrooy voor het eerst een van zijn digitale kunstwerken over naar de echte wereld.



'Dream Big'

De opvallende installatie bestaat uit een witte Porsche 911 Carrera 4S. vastgehouden door een oversized, knalgele figuur met een racehelm op. De grootte van het figuur geeft de Porsche een speelgoedauto-uitstraling, waardoor Labrooy's kunstwerk een eerbetoon is aan kinderdromen.

Video: 'Dream Big' - het uiterlijk van de speelgoedauto als eerbetoon aan kinderdromen

De surrealistische sculptuur van de Schotse kunstenaar en Porsche-fan Chris Labrooy daagt zijn kijkers uit om na te denken over hun eigen dromen en zich af te vragen waar die hun volgende stap zullen brengen. "Met behulp van het werk van Chris Labrooy worden kunst en product gecombineerd tot een fascinerende installatie die de grenzen tussen creativiteit en merkpresentatie doet vervagen", zegt Colja M. Dams, CEO van het agentschap VOK DAMS wereldwijd.

VOK DAMS: "The immersive installation is a white Porsche 911 in the hand of a larger-than-life figure with a racing driver’s helmet. The size of the figure gives the Porsche a toy car appearance, making Labrooy's artwork a tribute to childhood dreams. "Dream Big." challenges viewers to think about their own dreams and wonder where they will take them next. The inspiring installation is truly eye-catching and we are proud to be part of this unique project."

"Het kunstwerk werd opgesteld in Zhang Yuan, een van de populairste cultuur- en modehuizen van Shanghai, en werd zo gepresenteerd tegen een verbluffende achtergrond. De Shikumen-architectuurstijl van het gebouw is een combinatie van westerse en Chinese elementen en ontstond voor het eerst in de jaren 1860."

Door de installatie in deze historische wijk te plaatsen, ontstond een indrukwekkend contrast tussen traditie en moderne kunst.

"Met behulp van het werk van Chris Labrooy worden kunst en product gecombineerd om een ​​fascinerende installatie te creëren die de grenzen tussen creativiteit en merkpresentatie doet vervagen. Binnen een beperkte opzettijd, van middernacht tot de vroege ochtend, hielp ons team bij het succesvol monteren van de vier kunstwerken (helm, arm, torso en voeten). Ook de positionering van de kunstwerken en de indrukwekkende Porsche 911 Carrera S vergden veel zorg en aandacht. Uiteindelijk zorgde het resultaat voor grote verbazing en we zijn er trots op dat we deel uitmaakten van de realisatie van dit unieke project."

 

Draai je scherm voor de beste ervaring