Terug

Gen Z en jouw marketing event: 10 tips voor een succesvol Gen Z event

Nooit eerder was de kloof tussen marketinggeneraties zo groot. Het verschil tussen de Babyboomers en Gen Z, collega’s op de vloer, is enorm. Zeker als je evenementen inzet in je marketing- en communicatiemix, heb je een grote uitdaging. NEXTLIVE neemt je mee in de wereld waar events ook bij Gen Z grote impact hebben. Gebruik daarvoor bijvoorbeeld onze 10 tips.

Gen Z en events, het klinkt heel spannend, maar dat is het niet. Je moet echter wel andere keuzes maken en vooral ook weten met wie je van doen hebt. Eerst maar eens beschrijving waar deze generatie voor staat:

Gen Z’ers zijn divers, individualistisch en sociaal bewust. Ze zijn gepassioneerd door kwesties als klimaatverandering, sociale rechtvaardigheid en inclusiviteit. Ze verwachten dat merken dat ook zijn authentiek, transparant en sociaal verantwoordelijk. En dat zijn ze vaak verborgen achter hun smartphones.

Maar wat betekent dat voor events binnen jouw marcom-mix? Nou, gewoon, dat het anders moet. We hebben 10 tips op een rij gezet om ook bij Gen Z grote impact te maken met jouw brand event en brand experience:

Gen Z en events door De LIVE Formule

Draai je scherm voor de beste ervaring