Het House of Happy Rebels Festival was bedoeld om een groepsgevoel te creëren. Het festival-concept bleek een schot in de roos en bracht 3500 collega's uit negen landen dichter bij elkaar. Dit impactvolle event kan op maandag 3 april een Gouden Giraffe winnen. Wil je weten of dit event daadwerkelijk met de prestigieuze prijs aan de haal gaat, kom dan op 3 april naar de awardshow in de TheaterHangaar in Katwijk.
Het House of Happy Rebels festival is een exclusief evenement voor alle Happy Rebels die voor de groep House of HR werken. Een waar feest van liefde en muziek! Het allereerste verenigde House of HR festival.
Doelgroep
4.300 Medewerkers van de House of HR-groep (10 PowerHouses en meer dan 40 Boutique brands) verspreid over 10 Europese landen. Waarvan Cohedron, Continu Professionals, Redmore, Covebo, TMI in Nederland.
Concept
Muziek verbindt mensen, was het idee. Het organiseren van een eclectisch muziekfestival was de perfecte manier om mensen uit heel Europa op één plek samen te brengen. Big, bright & bold! De slimme, verrassende en motiverende off- en online communicatiecampagne zorgde voor een grote betrokkenheid bij alle medewerkers van de groep. Maar liefst 3.500 van de 4.300 medewerkers schreven zich in voor het evenement.
Een prachtige locatie aan een meer in Eersel, nabij Eindhoven, was the place to be. Werknemers uit 9 verschillende landen kwamen samen onder dezelfde House Of HR-vlag. Maar ook de 10 PowerHouses hadden hun eigen moment gedurende de dag op één van de 3 podia.
Het organiseren van het festival gaf ons de kans om alles persoonlijk, duurzaam en 100% HoHR te maken. 10 september was een nieuwe mijlpaal in de geschiedenis van House of HR: een dag waarop hun community nog hechter werd en waar de basis werd gelegd voor nieuwe hoogten.
Impact
In de briefing was het doel om 3.000 werknemers samen te brengen. De wervende campagne resulteerde in 3.500 deelnemers die 9 van de 10 landen van de HoHR-groep vertegenwoordigden. Niet 500 zoals verwacht, maar 2.000 mensen verbleven op de on-site glamping en camping. In totaal hebben maar liefst 6.890 mensen de app gedownload. Met 64K sessies, 324K pageviews en 26K artist views. Happy Rebels digitale radio: 1.740 luisteraars uit 21 landen. 4.200 House of HR unieke festival likes. +9% LinkedIn volgers
Elk PowerHouse en hun medewerkers schrijven nu lovende posts over House of HR! Uit de enquête achteraf blijkt 100% tevredenheid van de bezoekers. Tevreden en trots op hun bedrijf is de meest gestelde open vraag "wanneer is de volgende editie"?
Doelstellingen
De betrokkenheid van de werknemers verhogen & employer branding. Het is cruciaal dat werkgevers zich actief richten op geluk op het werk en mentale gezondheid. Dit is niet alleen nodig om nieuwe werknemers aan te trekken, maar ook om bestaande werknemers een permanente, positieve werkomgeving te bieden.
Met de organisatie van het festival wil House of HR zijn gemeenschap van 4.300 medewerkers, werkzaam in meer dan 10 landen, samenbrengen en bedanken. Daarnaast is het festival een ideale manier om nieuwe medewerkers aan te trekken. Werknemers hebben te weinig het gevoel voor de House of HR groep te werken, elke werknemer werkt gewoon voor zijn eigen PowerHouse (de 10 bedrijven die samen de groep vormen).
Het doel van dit festival was om een groot groepsgevoel te creëren. Het belangrijkste doel van het festival: verbinding en wederzijdse kennismaking. Een evenement waar de gemeenschap nog hechter wordt en waar de basis wordt gelegd voor nieuwe ongekende hoogten. Het laat de Happy Rebels geluk, welzijn op het werk en levenslang leren in hun werk ervaren.
Pre-event
Naast de offline communicatie in alle bedrijven verspreidden we de happy vibes via de Happy Rebels app. Dit was de internationale communicatietool waarin we de line-up aankondigden en het enthousiasme aanwakkerden. Medewerkers hadden inspraak in de invulling van het festival, waaronder het bepalen van een deel van de line-up en het helpen ontwikkelen van tal van andere activiteiten. Zo werd het festival echt maatwerk.
De verrassingsacts van de 'Happy Rebels Club' in de verschillende landen gaven de werkgevers een live voorproefje van het festival. Overtuigd? Schrijf je in en tijd om je festivalarmband te unboxen en je look compleet te maken met de Rebel Bandana.De week voor het evenement warmde Marcel Van Tilt de deelnemers op via digitale Happy Rebels Radio.
Aanpak ter plaatse
Bezoekers werden gevraagd zich te verkleden als Happy Rebel om het saamhorigheidsgevoel te vergroten. 300 vlaggen van de verschillende PowerHouses zorgden voor veel interactie. Idem voor de interactieve LED banden met de verschillende kleuren per PowerHouse.
De Gouden Giraffe Event Awards 2023 wordt mede mogelijk gemaakt door deze eventhelden: