Terug

Hoe Krowden van The Next Event veel meer maakt dan een kennis evenement

De basis van The Next Event is simpel: experts en bedrijven uit de eventbranche krijgen een turnkey woonkamer waar ze 4 keer een kennissessie op basis van hun eigen expertise houden. Daarnaast zijn er masterclasses waar kennis on topic gedeeld wordt. De bezoekers zijn louter opdrachtgevers en zij stellen uit de kennisessies en de masterclasses hun eigen programma samen.

In die laatste matchmaking, op onderwerp gebaseerd, zit de daadwerkelijke kracht van The Next Event. Een bezoeker kiest niet alleen een eigen programma, maar doet dat vooral op basis van de eigen kennisbehoefte en die match maakt het een super krachtig evenement. Een dag voor The Next Event waren er dankzij Krowden al meer dan 600 matches gemaakt en stoelen gereserveerd. 

Matthijs Otto (Krowden) geeft uitleg: "Er zijn 600 stoelen gekozen door 250 mensen, dus gemiddeld (3) 2.5 per persoon! 91% van de deelnemers heeft de tool gebruikt (ingelogd); andere tools zoals apps halen dit bij lange na niet, industry average voor app-downloads/usage is 41%. Dit onderscheidt ons dus, omdat het zo makkelijk werkt en men geen profiel hoeft in te vullen (omdat die er al is vanuit de registratie) halen we dit soort cijfers al 9 jaar lang, gemiddeld is bij ons 85%."

Robin van Leeuwen, van de organisatie achter The Next Event: "Dankzij de tool van Krowden kunnen we die match waarmaken. Bezoekers worden eerst door ons getoetst en indien ze gekwalificeerd zijn als opdrachtgever of bureau krijgen ze toegang tot alle sessies en masterclasses. Vervolgens kiezen ze hun eigen programma door een stoel te reserveren bij de sessies naar keuze. Daar zit de kracht, want zo ontstaat een op maat en persoonlijk programma. Zouden we dat niet met Krowden doen, dan verval je weer in het 'oude' beursconcept. Niets mis mee, want ook zo kun je connecties maken, maar vooral dat er vooraf al krachtige connecties gemaakt kunnen worden, maakt ons event zo waardevol."

Draai je scherm voor de beste ervaring