Terug

NEXTLIVE EventTrends2025: live betrouwbaarheid in the land of the fake...

Het schijnt zo te zijn dat we de adwords in de Google-resultaten lijst skippen, omdat ons brein onbewust al zegt: dat zijn advertenties, niet geloofwaardig dus. Daarbij zetten we inmiddels grote vraagtekens bij AR, VR, XR, wat kunnen we nog geloven. Ondertussen zorgen de algoritmes op social media ervoor dat we allemaal onze eigen waarheid bevestigd krijgen. En wat blijft er over als geloofwaardig communicatiemiddel? Precies: LIVE!

Bedrijven, organisaties, overheidsinstellingen, ze gaan in 2025 steeds meer inzien dat LIVE en events het meest betrouwbare middel zijn in de marcom-mix.Vandaar een plek voor LIVE als meest betrouwbare communicatiemiddel in de #EventTrends2025 lijst van 25 trends:

NEXTLIVE zette ooit al eens de 5 redenen waarom LIVE de meest betrouwbare communicatie is, op een rij:

Het is met terugwerkende kracht de grootste ontwikkeling in onze markt van live communicatie en experience marketing en je ziet het nu echt gebeuren. Met alles wat AI biedt, maar ook alles wat fake en gemaakt is: de betrouwbaarheid van live communicatie zal onze tak van communicatie tot grote hoogten stuwen.

Daar zit je dan: te chatten met een niet-bestaand persoon, kijkend naar een deepfake video online en is die reality serie nou wel of niet echt? We zitten er middenin en weten eigenlijk niet meer wat en wie we nog wel kunnen vertrouwen of niet. Maar dan is er altijd nog LIVE. In 2024 komen steeds meer bedrijven en organisatie achter de grote betrouwbaarheid van live communicatie.

In een direct verband met die betrouwbaarheid moeten we ook de 'naaktheid' van live communicatie onder ogen zien. Het brengt om die redenen mensen bij elkaar die anders niet bij elkaar zouden komen en dan gaan ze ook nog eens met elkaar in contact. Heineken maakte er ooit een campagne van:

Waarom live communicatie verreweg het meest betrouwbaar en eerlijk is

Het brengt ons tot een lijst van 5 punten waarom live communicatie juist nu het meest betrouwbare en eerlijke communicatiemiddel is:

- Intermenselijk - het brengt mensen samen, die face 2 face met elkaar in interactie komen, het gesprek aan gaan,meningen en feiten delen

- Verbinder - het brengt mensen bij elkaar die anders nooit bij elkaar zouden komen.

- Met de billen bloot - goede regie is alles, zelfs de wetten van het toneel en theater spelen een rol, maar hoe je het ook wendt of keert: als organisatie ga je met de billen bloot, zeker door de aanwezigheid van live gasten

- AI en innovatie in dienst van - wie een live communicatie event organiseert, zal in vrijwel alle gevallen de nieuwe technologie, AR, VR of AR inzetten om de menselijke communicatie nog krachtiger te maken en niet andersom

- Communicatie met een kop en een staart - verweg van de 140 tekens meningen, puur om te zenden, heeft het communicatie event een voor- en natraject en daarmee worden onderwerpen en discussie geladen en is er een soort van nazorg, zodat het gesprek gaande blijft

 

Draai je scherm voor de beste ervaring