Terug

Mystery Guest bezoekt brands op festivals: HORNBACH op Lowlands

In deel twee van de NEXTLIVE Mystery Guest zijn we weer op Lowlands. Daar wist bouwmarktketen Hornbach de term extraperience perfect in te vullen. Bij het door NEXTLIVE gelanceerde begrip extraperience worden sponsoring en merkactivatie een extra experience voor jouw doelgroep. Hornbach deed dat door letterlijk de handen uit de mouwen te steken en hun opvallende kruiwagens aan te bieden...

HORNBACH, die met deze activatie voor het eerst zichtbaar was op een festival, kondigde de merkactivatie en 'extraperience' (al meerdere keren beschreven in de #EventTrends) al ruim voor Lowlands 2024 aan:

"Voor Lowlands 2024 zijn projectbouwmarktketen HORNBACH en festivalorganisator MOJO een unieke samenwerking aangegaan. De grootste bouwmarkt van Nederland biedt de tienduizenden bezoekers dit jaar een praktische oplossing voor het gesjouw met hun bagage over het festivalterrein in Biddinghuizen. Honderden knaloranje, robuuste HORNBACH Bagagewagens staan klaar om zware tassen en kampeerspullen met het grootste gemak naar de campingplaats te rollen."

Maarten Post, Hoofd Inkoop & Marketing bij HORNBACH Nederland:

“De meerdaagse festivalgangers weten hoe het is: sjouwen met je loodzware tassen en kampeerspullen naar je campingplek. Met de HORNBACH Bagagewagen is dat op Lowlands nu verleden tijd. Honderden oranje FORT-kruiwagens staan klaar om de festivalbagage met gemak naar één van de 7 campingvelden te rollen. We nemen de Lowlanders letterlijk een last van hun schouders met deze HORNBACH-activatie in samenwerking met MOJO. Zij rollen tenslotte met onze gratis Bagagewagens al hun bagage zo naar de campingplaats en kunnen zonder gedoe lekker snel genieten van het festival.”

Creatief bureau Buutvrij bedacht samen met HORNBACH het concept. “HORNBACH is een merk met ballen. Persoonlijk vind ik het dan ook te gek dat we met de beste bouwmarkt van Nederland een campagne op Lowlands gaan doen. Met een grote grijns, veel energie maar ook lekker functioneel. Precies waar je op zit te wachten als festivalganger.”, aldus Buutvrij-oprichter Reuben Alexander.

Hoe pakte het concept van HORNBACH uit op Lowlands?

Duizenden festivalgangers maakten dankbaar gebruik van de HORNBACH Bagagewagen om hun zware tassen en kampeerspullen met het grootste gemak over het ruige festivalterrein te rollen. HORNBACH hielp ook nog eens een handje met tentstokken en haringen. Op zaterdag werd de knaloranje, robuuste bagagewagen ook nog eens ingezet voor een spectaculaire kruiwagenrace. En op maandag werden vele bezoekers bij het uitbrakken verrast door het tent-afbreek-team.

Maarten Post, Hoofd Inkoop & Marketing van HORNBACH, zag met eigen ogen hoe talloze mensen met de HORNBACH Bagagewagen vrolijk lachend hun zware spullen soepeltjes over het Lowlands terrein in Biddinghuizen vervoerden. “Dat was voorheen wel anders. Met pijn vertrokken en bezwete gezichten sjouwden bezoekers zich elk jaar weer een hernia met al die tassen en tenten. Met de HORNBACH Bagagewagen hebben we daar een oplossing voor gevonden. Op 3 uitgifte- en inleverpunten hadden we honderden robuuste oranje FORT-kruiwagens klaargezet waarmee bezoekers hun spullen met het grootste gemak naar hun campingplek konden rollen.”

 

 

“Eindeloos veel bedankjes mochten we van de festivalgangers in ontvangst nemen voor de inzet van onze praktische bagagedrager. Fijn dat we daarmee echt iets hebben kunnen betekenen voor al die duizenden bezoekers. Het heeft een positieve indruk achtergelaten. Net zoals onze HORNBACH-runners dat hebben gedaan, door heel wat kampeerders ter plekke te helpen met haringen in de grond slaan en kapotte tentstokken repareren.”

(Foto: de kruiwagenrace op zaterdag was een groot succes)

Enkele Lowlanders kregen op maandag de HORNBACH kers op de taart: zij werden geholpen met afbreken, afbouwen en vervoer naar de parkeerplaatsen. Ook voor alle andere campinggasten waren die maandag weer kruiwagens beschikbaar:

 

 

Wat beleefde onze Mystery Guest?

"Eerst dacht ik: huh, waar zijn die kruiwagens nu dan gebleven? Ze werden tijdens het festival niet alleen weer ingeleverd, maar ook gebruikt voor van alles en nog wat. De kracht van HORNBACH was natuurlijk wel dat ze goed gekeken hebben naar waar je de bezoekers van Lowlands echt mee zou kunnen helpen. Dat gesjouw met de campingspullen is zo herkenbaar voor Lowlands. Door daar als merkactivatie op in te spelen, mag je dat zeker 'extraperience' noemen, maar naast een toevoeging aan de beleving bleef HORNBACH vooral dicht bij het eigen merk en DNA. Waar ze normaal de klusser helpen, waren hun bagagewagens nu echt een helpende hand."

Draai je scherm voor de beste ervaring