Terug

Nederland grote winnaar Best Event Awards World: GRAND PRIX voor Corona Cero

Al jaren werd het hard- en zachtop gezegd: in Nederland komen ongeremde creativiteit en effectiviteit samen. Het is natuurlijk van een extreme vorm van generaliseren, maar het klopt. Merken, bedrijven en overige organisaties weten wat ze aan live, events en experience hebben binnen hun marcom-mix en we hebben een select aantal bureaus dat hier vol in mee kan. Dat bleek wel op de Best Event Awards World waar Nederland met 5x goud, de grote winnaar was. Drie daarvan gingen naar Corona Cero.

De grootgrutter tijdens de Best Event Awards World 2024 was natuurlijk de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Parijs. Een ongekend event, waar dankzij gewaagde en opvallende keuzes, een log en repeterend event opeens een statement en event van het volk werd. Maar in het kielzog van dat enorme event ging een kruiwagen vol gouden awards naar Corona, het biermerk van ABInBev aan de hand van WINK Creative Experiential Agency, maakte grote indruk met het succesvolle Corona: For Every Golden Moment event.Corona won in 2 categorieen én de overkoepelende GRAND PRIX AWARD:

  • GOUD: GRAND PRIX AWARDS
  • GOUD: Brand Activation Award
  • GOUD: Creative Installation

De 0% variant van het wereldbekende biermerk Corona, besloot bij WINK aan te kloppen voor een slim concept en traject voor de sponsoring van Corona Cero rondom de Olympische Spelen in Parijs. "Hoe val je op in een zee van grootsheid? Simpel, je maakt je eigen golven", was de insteek van het bureau. 

"Waar de meeste Olympische sponsors zich richten op triomfen, was het idee van WINK's platform om alle echt gouden momenten in het leven te vieren. Momenten zoals een strandwandeling of het delen van een schommel in het zonlicht. Momenten van echt goud", was de slimme insteek van Corona en WINK.

"Maar om echt te kunnen genieten van de hoogtepunten van het leven, moet je eerst volledig ontspannen zijn. Dus met dit inzicht in ons achterhoofd begonnen we aan een reis om Parijs over te nemen en haar iconische plekken op te eisen - Cero-ing in on relaxation. Van het Corona Cero Hotel en de Trocadero Garden tot het Corona Cero Golden Beach, de stralende oases van ontspanning van WINK waren overal in de stad te vinden.

  • Het Corona Cero Hotel,

fungeert als een spiritueel thuis weg van huis en biedt gasten de mogelijkheid om zich onder te dompelen in een heiligdom van rust met dagelijkse programma's van het dak tot de lobby.

  • Het Corona Cero Golden Beach,

gebouwd met zand gerecycled uit oude Corona-flessen, transformeerde de omgeving van de Eiffeltoren in een echt stadsstrand waar gasten konden deelnemen aan begeleide meditatiesessies, een ijsbad konden nemen met atleten of gewoon konden genieten van het zonlicht. 

  • De Trocadero Garden,

bood een plek om op te frissen in het hart van de stad, door de iconische locatie te transformeren in een speeltuin met een op maat gemaakte Mandala schommel om op te spelen.

Om nog meer culturele relevantie voor het merk te creëren, werkte WINK samen met Stéphane Ashpool - oprichter van Pigalle en ontwerper van de uniformen van de Franse Olympische Associatie voor 2024. Als laatste ceremonie om de gouden reis af te sluiten, brachten we de beste ontwerpers en artiesten van Parijs naar het dak van de Champs Elysees voor een episch feest op een van de mooiste locaties van de stad: maak kennis met Jazz Pool: Sunset Edition. Met een programmering van de beste artiesten van Parijs, was het idee van het feest om een naadloze fusie van mode, design en muziek te creëren in een onvergetelijke setting, en de zon te laten ondergaan op een prachtige Olympische Spelen. Maar dat was nog niet alles want er waren ook gepersonaliseerde flesjes Golden Corona te krijgen, zodat iedere atleet een eigen gouden moment beleefde.

Uit de Best Event Awards World inschrijving:
"Athletes like Usain Bolt could visit WINK's multiple merch studios to get a golden bottle of their own made, immortalizing them and the moment together. And not forgetting The Corona ‘Cero Stress Zone' at the Olympic Village: a 'cabana' style space that hit it big on social media. Then, in addition to Seine boat tours and opening ceremony celebrations, NOC House takeovers at Brazil, Mexico, Britain, Germany (and much more) kept fans entertained with live music and golden vibes well into the night."

En na afloop van de succesvolle activatie, schonk WINK al haar gebruikte planen aan de lokale bevolking, als bedankje.

The result of all this gold?
Corona becoming the most talked about sponsor of the 2024 Olympic Games.

Draai je scherm voor de beste ervaring