Ze hadden ook een paar vlaggen op kunnen hangen, bij de entree van Lowlands. Maar Miele koos voor de Powerwash: een enorme wasmachine, met de populairste party van het festival, schone, droge en gestreken kleren. Uit tracking-onderzoek blijkt dat Miele na deze briljante extraperience beter scoort op zowel brand-performance als brand-closeness. Het is een heuse Golden Oldie die als absolute gamechanger de eregallerij in mag.
Opdrachtgever: Miele Nederland B.V.
Bureau: Buutvrij For Life / Schaalwerk
Doelstelling: De jongere doelgroep tot 35 jaar aan ons merk binden, op een manier dat geen afbreuk doet aan de merkperceptie van de reguliere doelgroep (25-65 jaar, bovenmodaal inkomen)
Concept:
"We bieden je het meest te gekke alternatief voor de campingdouche. Terwijl je danst op bubbly muziek, onderga je zelf een heus wasprogramma, van soppen, via spoelen naar drogen en kom je er (in ieder geval een beetje) schoner uit dan je erin ging", laat Miele weten bij één van de Effie inschrijvingen.
De Miele Powerwash kon bezocht worden door bezoekers van Lowlands in zwemkleding. In een groep van enkele tientallen bezoekers gingen zij een reuze wasmachine in voor een schuimparty. Tegelijkertijd werden de kleren van de bezoekers gewassen, gedroogd en gestreken.
Resultaat zoals ingediend tijdens de Effie inschrijving van destijds:
De activatie was zeer succesvol. Het had (o.a. dankzij sterke PR en WOM) een torenhoge herkenning, leidde tot een hogere merkvoorkeur en tot een hogere aankoopintentie onder herkenners.
Dit zijn de NEXTLIVE 5 gamechanging events binnen de wereld van live communicatie en experience marketing. Deze 5 events veranderden echt op hun eigen manier het spel...
- Miele Powerwash / Buutvrij for life / Schaalwerk
Van sponsoring en activatie waar zenden de standaard was naar een gastbeleving binnen het DNA van het merk
- smart Automobile / BBDO Live
Een beursstand en/of beursdeelname was nooit meer hetzelfde sinds de smart-case
- Sécurité routière / OVAL
Deze cases zorgde voor eens en voor altijd voor het bewijs van live en experience binnen communicatie campagnes
- Rijksmuseum / XSAGA
Het event voor 1 persoon, met de mediawaarde van miljoenen
- Sopra Steria / JUST CRUZIN' PRODUCTIONS AB
Een nieuwe generatie, de Netflix-generatie, snappen en daar je event op aanpassen