En opeens veranderde het spel. Het event, het live moment, de experience, het ging niet langer om mensen bij elkaar brengen en de boodschap bij zoveel mogelijk personen uit de doelgroep over te brengen. Nee, na de 10 miljoenste bezoeker van het Rijksmuseum, werd de beleving van 1 persoon (het event voor 1 persoon) de krachtige motor voor een complete campagne en enorme PR en Mediawaarde. Een golden oldie die de game veranderde...
Casenaam: 10 miljoenste bezoeker Rijksmuseum Bureau: XSAGA Opdrachtgever: Rijksmuseum Hoofddoelstelling: Het op een exclusieve en eenvoudige manier vieren van de 10 miljoenste bezoeker ter promotie van het museum. Een evenement waarbij de bezoeker(s) centraal zou staan, de trots van haar medewerkers en sponsoren vergroten en hen bedanken voor hun trouwe inzet. Een ander doel was om gratis publiciteit te genereren op een uiterst kosteneffectieve manier, waarbij de waarden van het museum in acht zouden worden genomen. Effect: Het evenement was te zien in een breed scala aan nationale media, met 41 artikelen en een optreden in de toonaangevende en primetime Nederlandse talkshow RTL Late Night. Internationaal was het evenement het onderwerp van 36 artikelen. In 7 dagen werden 31.007.482 sociale volgers bereikt!
Dit zijn de NEXTLIVE 5 gamechanging events binnen de wereld van live communicatie en experience marketing. Deze 5 events veranderden echt op hun eigen manier het spel... - Miele Powerwash / Buutvrij for life / Schaalwerk Van sponsoring en activatie waar zenden de standaard was naar een gastbeleving binnen het DNA van het merk - smart Automobile / BBDO Live Een beursstand en/of beursdeelname was nooit meer hetzelfde sinds de smart-case - Sécurité routière / OVAL Deze cases zorgde voor eens en voor altijd voor het bewijs van live en experience binnen communicatie campagnes - Rijksmuseum / XSAGA Het event voor 1 persoon, met de mediawaarde van miljoenen - Sopra Steria / JUST CRUZIN' PRODUCTIONS AB Een nieuwe generatie, de Netflix-generatie, snappen en daar je event op aanpassen